Norwegian

Nu är jag på flyget och det känns så skönt att äntligen ha kommit iväg från Rom! Höll på att avlida av för lite sömn tidigare men min bok har hållit mig vaken och nu sitter jag med datorn och WiFi en stund innan jag ska läsa vidare. Det är bara 2 timmar kvar, lite mindre, tills vi landar så jag känner att det inte kommer vara någon idé att sova nu, jag får hålla mig vaken och somna tidigt ikväll istället! Jag är rätt övertygad om att det är slut på mina sova-fram-till-klockan-tre dagar nu när jag kommer bo hos mamma & pappa.. :P

Och som det verkar är nu planerna på att åka till Prag inställda vilket betyder att jag inte kommer flyga tillbaka till Sicilien på måndag! Blir jag hemma kan ni räkna med att det blir en jäkla massa pass på SATS istället... :)

Vi hörs på svensk mark!

In Rome

God morgon. Fasiken vad trött jag är! V och jag kollade på film till halv tre imorse sedan småplockade jag lite innan det tillslut blev 1,5 h sömn. Upp kvart i sex, direkt när jag kom till gaten fick jag krångla ner stora handväskan i handbagaget (gjorde ett försök att smita igenom med "två" väskor.. Fail.) och sedan flög vi 45 min innan det var landning här i Rom. Strosade runt och kollade in flygplatsen men nu har jag slagit mig mer vid min gate efter en mindre frukost. Har inhandlat en ny bok så ska ta mig igenom några sidor, sedan lyfter mitt plan med Norwegian 13.20.

Längtan efter morgondan'

Åh, äntligen börjar det närma sig för att flyga hemåt och jag är faktiskt överlycklig! De senaste veckorna har tyvärr varit väldigt tråkiga så jag ser fram emot att få komma hem och vara med folk som känner mig från år tillbaka och inte bara folk som tror att de känner mig för att de lärt känna mig några dagar på ett hotell.. Så idag har jag ägnat dagen åt att äta lunch hos V, plocka ihop resten av grejerna, städa klart och köra sista aerobic-passet på gymmet. Powerwalk till gymmet och cykeln tillbaka, perfekt avslutning :)

I morgon bitti går mitt flyg klockan 07.05 så redan vid sex-tiden måste jag åka hemifrån. Det tar mig lite mer än en timme till Rom, sedan måste jag vänta där i hela fem timmar. Gosh... Vilken tur att jag har bok, dator och filmer med mig i handbagaget! Klockan 16.30 ska jag vara framme i Stockholm sedan och på kvällen har jag beställt taco till middag!!! :D

Så här fint väder hade vi idag, det är verkligen något jag kommer sakna när jag slår emot kylan i Stockholm..